خاطرات کاغذی

ببینید | آقای خط

ویکی پسر 10 ساله ای با موهای بلند قرمز رنگ که به همراه پدر و مادر وخواهرش در یک دهکده وایکینگی کوچک به نام فلِیک یا فلاکِه زندگی می‌کند.
کد خبر: ۱۳۹۶۰۹۸
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 31

پدرش اگرچه رئیس دهکده است ولی خجالتی و ضعیف است. پدر به کمک هوش زیاد پسرش در وضعیت‌های ناامید کننده به وایکینگ‌‌ها کمک می‌کند؛به این ترتیب پسرک، مغز متفکر عده ای از وایکینگ‌های تنومند می‌شود. جماعتی که تمام عمرشان با جنگ معنا پیدا می‌کند.

گروهی از مردان چاق، لاغر، دراز، کوتاه، پیر و جوان که در حماقت نمره 20 می‌گیرند و تن به رهبری مردی قوی هیکل داده اند که قبل از هر کاری دست به شمشیر می‌برد و نعره می‌کشد.

مردی با سبیل‌های از بنا گوش دررفته که خوشبختانه پسری باهوش دارد. رهبر واقعی وایکینگ ها، «ویکی» است که با سماجت فراوان توانست همراه پدر و گروهش شود. شخصیتی جهانی که اگر در عصر حاضر زندگی می‌کرد، می‌توانست در معادلات سیاسی و دیپلماسی دنیا،اثر بگذارد اما متاسفانه یا خوشبختانه ویکی تنها در دنیای کارتون‌های اساطیری مجموعه‌های انیمیشن و چند ملیتی که ابتدا با برداشت از کتاب مصور سوئدی جان گرفت، زندگی می‌کند.

این کارتون محصول اتریش، آلمان و ژاپن است و سال‌ ۱۹۷۴ بر اساس متنی از «رانر جانسون» و به کارگردانی «هایروشی سایتو» در کمپانی نیپون انیمیشن تولید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها